Er is hard gewerkt aan de nieuwe vlotten. In dit nieuwsblog was te volgen hoe het vlot met de nieuwe vlotten.
Voor vragen of meer informatie over de vlotten en de werkzaamheden: matcom@zrzv-isala.nl
Bekijk hier meer foto's van de werkzaamheden.
Zaterdag 11 oktober
Het werk aan de vlotten is rond het middaguur afgerond.
Het roeiverbod vervalt en er mag weer geroeid worden.Vanaf morgen kunnen er weer boten gereserveerd worden.
Compliment aan alle vrijwilligers die hard gewerkt hebben aan de nieuwe vlotten!
Woensdag 8 oktober
Vrijdag 3 oktober
De nieuwe vlotten zijn geleverd!
Zaterdag 27 september
De firma Schrijver, een metaalrecyclingbedrijf, heeft de gastanks en het staal opgehaald.
De materiaalcommissaris, Douwe Schuringa, voert de gastanks af. Deze gastanks waren drijvers voor het oude vlot.
In de mist worden de blauwe tonnen, ook drijvers van het oude vlot, afgevoerd door door Peter van Wilgen en Marcel Bisseling. Op de achtergrond trekt Kees Jan de aandacht omdat het vlotdeel waar hij op staat loskomt en dreigt weg te drijven.
Vrijdag 26 september
Douwe Schuringa en Stefan Zwaferink, in de loop van de dag versterkt door Kees Jan de Louw hebben flink wat werk verzet. De voorkant van het botenhuis is ontdaan van delen die in de weg zitten voor de nieuwe constructie. De zijvlotten zijn schoongemaakt en kantlijsten en enkele dekplaten zijn verwijderd.
De zijvlotten zijn ontkoppeld en onder de constructie van het hoofdvlot geplaatst, tegen het ponton aan.
Het voorvlot is losgekoppeld en aan de voorkant onder de constructie van het hoofdvlot geschoven.
De gastankdrijvers zijn verwijderd.
De blauwe vaten zijn verwijderd en ontdaan van mosselen.
De eenden vonden zo'n mosselbar erg lekker.
Deel voor deel is de houten/stalen dwarsconstructie verwijderd tot het complete hoofdvlot gesloopt was.
De resten liggen klaar om afgevoerd te worden.
Woensdag 24 september
De eerste dag met het roeiverbod bij Isala.
Er is gestart met het verwijderen van het dek van het hoofdvlot. De planken zijn opgeslagen in het botenhuis om later af te voeren.
De voorkant van het botenhuis is opgemeten en opgetekend zodat de leverancier van de nieuwe vlotten de bevestigingsconstructie kan produceren.