Isala bouwt een nieuw botenhuis!

botenhuis-ontwerp-300pxWat willen we?

Een botenhuis dat een moderne aantrekkelijke uitstraling heeft, passende faciliteiten biedt, duurzaam en onderhoudsarm is en makkelijk toegankelijk voor leden en bezoekers, een botenhuis waar we nog decennia mee vooruit kunnen!

Financieel moeten we dit nieuwe botenhuis kunnen dragen met het huidige ledenaantal.

Het botenhuis moet dusdanig groot zijn dat de vereniging kan groeien qua ledenaantal maar ook dat er meer ruimte is om een groeiende vloot te herbergen.

Een botenhuis met bredere gangpaden, meer stellinghoogte, zodat alle boten makkelijker uit- en in het botenhuis kunnen worden gelegd.

Nieuws over het botenhuis

Coachboot Moeder Gans op transport

Datum: 27 november 2023  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: redactie
Een druilerige zondagmiddag, weinig wind, veel water. Het moment waarop onze coachboot Moeder Gans uit het water gaat voor inspectie en onderhoud. Jan Kuiken, Nicolaas Bessels en Chris Braun hebben een bijzonder proj...

Waterstand > 6,50 m - gedeeltelijk vaarverbod - niet ongestuurd varen

Datum: 26 november 2023  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: redactie
Het water in de IJssel is gedaald tot < 7,00 m.  Er mag op de haven geroeid worden met uitzondering van de boten hieronder vermeld. Bij een waterstand tussen 6,50 en 7,00 m ter hoogte van Zutphen Noord geldt een va...

Toch leuk! Artikeltje in Roei!

Datum: 16 november 2023  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: redactie
De abonnees van Roei! hebben het mogelijk al gelezen in de oktobereditie. Voor iedereen die het gemist heeft: het betreffende artikeltje over het einde van ons 'baggertijdperk.' De foto is opgevraagd uit het album 'B...

Winterzwemmen weer gestart

Datum: 14 november 2023  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: redactie
Afgelopen winter heeft een twintigtal roeiers meegedaan aan een introductie winterzwemmen. Een groepje is hier na deze sessie enthousiast mee doorgegaan. Elke vrijdagochtend om 8.00 is de aftrap met een kwartier ergom...

Het nieuwe botenhuis biedt:

  • Het botenhuis is onderhoud vriendelijk door de betonnen ponton waarop het gebouwd wordt en de materialen die worden gebruikt.
  • Mogelijkheid tot uitbreiding van de botenvloot met 30 %(?),
  • Kleedkamers, toiletten, douches, lockers
  • Grotere kantine en een zonneterras
  • Trainingsruimte, met o.a. ruimte voor 8 ergometers.
  • Een instructie, vergaderruimte.
  • Prachtige uitzicht op de IJssel.
  • Het dak van het botenhuis biedt de mogelijkheid om zonnepanelen te plaatsen
  • Toegankelijk voor minder validen

Hoe gaan we dit realiseren?

  1. Hypotheek: We lenen 400.000 van de bank. Met garantiestelling van de Stichting Waarborgfonds en de gemeente kunnen we dit lenen.
  2. Leden obligaties: opbrengst 125.000
  3. Eigen werkzaamheden. Het wordt een project van elkaar en met elkaar! Van ieder lid vragen we inzet op klusgebied. In het najaar gaan we inventariseren waar ieders kwaliteiten liggen, zodat we later gericht de leden kunnen gaan indelen.
  4. Vrienden van Isala:

 

 

 

Wie doet wat?

  1. Het ontwerp is in handen van Attika Architecten, door Geke de Wilde
  2. De bouwcommissie bestaat uit Douwe Schuringa, Ruthger van de Brink en Marcel Bisseling () aangevuld met Andries Griffioen en Kees Jan de Louw
  3. Uitzoeken tegen welke kosten, wie en wat we laten doen, voor en tijdens het bouwproces Marcel Bisseling
  4. Vragen en Interesse in de ledenobligaties kunnen gemeld worden bij Kees Jan de Louw en Carla van Poelje
  5. Contacten met de gemeente: Kees Jan de Louw
  6. Financiën: Andries Griffioen
  7. Bijhouden obligatie thermometer Andries Griffioen
  8. Bewaken tijdsplanning Frans Boerman
  9. Communicatie in- extern Frans Boerman en Saskia Bruil

 

Hoe gaan we het aanpakken?

De leden hebben op 8 juni 2017 hun GO gegeven aan de gepresenteerde plannen voor het ontwerp van het botenhuis. Vanaf nu gaan we de plannen verder concretiseren.

  1. Ontwerp: alle opmerkingen tav het ontwerp worden in de bouwcommissie besproken en met de architect.
  2. Overleg met de gemeente inzake vergunningen
  3. Overleg met de gemeente inzake infrastructuur
  4. Financiën:

Prospectus maken voor de obligatielening

Nagaan of er andere subsidiemogelijkheden zijn

  1. Tijdsplanning opstellen:
  2. Communicatie naar de leden:

Aparte gedeelte op de website met het de laatste stand van zaken.

Hierbij komt ook de Q & A te staan per onderdeel

  1. Nieuwe ALV tzt uitschrijven voor een finaal akkoord.